De hogy mi is ez valójában és miért kellene használnia minden webfejlesztőnek és weboldalak marketingjével, analitikai jelentésekkel foglalkozó kollégának?
Mert egy olyan eszköz a kezünkben, ami egy hidat képez a webfejlesztő és marketinges között. Egyszerűen: a webfejlesztő elhelyez egy konténert a weboldalakon, a marketinges pedig olyan kódot illeszt be ebbe a konténerbe, amilyet akar. Pl. Google Analitiai követőkód, AdWords kód, saját javascript, HTML.

Lehet pl. olyan követőkódot is írni a Google Tag Managerrel, ami megmutatja, egy bizonyos gombra hányan kattintottak.
Rengeteg felhasználási mód létezik, melyeket az analitikai tervezés során kell átgondolnunk, mit is akarunk mérni.

Miért jó a webfejlesztőnek?

Mert nem külni minden másnap az ügyfél a különböző követőkódokat, hogy ezt és ezt ide és ide helyezzük el. Néha nagyon nehéz követni, hogy a friss oldalverziók felmásolása előtt lássuk, hogy melyik oldalon milyen aktuális analitikai kód van.

Miért jó az ügyfélnek?

Mert nem kell arra várnia, hogy a webfejlesztő elhelyezze a kódokat. Egy jól áttekinthető admin felületen az összes követőkódját kezelni tudja, verzókövetéssel. Bármikor, bármelyik oldalra el tud helyezni követőkódokat a webfejlesztő segítsége nélkül.

www.google.com/tagmanager