Egy rövid bejegyzés arról, hogyan követheti hírlevél kampányait a CM Mail felhő alapú email marketing rendszerével.

Több ügyfelünk keresett meg azzal a kéréssel, hogy szeretné látni a hírlevelek eredményességét, azok weboldalra gyakorolt hatását és szeretné látni, hogy a hírlevél segítségével a weboldalra érkezett látogató utána hogy követhető a Google Analytics-ben.

Ezt a kérést nagyon könnyedén meg tudjuk oldani hírlevél rendszerünk használatával. A hírleveleket automatikusan el tudjuk látni a Google UTM címkéivel, melyek így nyomon követhetőek a Google analitikai rendszerében.

Érdemes egyedi szegmensként elkülöníteni a hírlevélből az oldalunkra látogatókat. Az alábbi fotón láthatják, hogy hogyan is kell ezt beállítani. Ha a UTM címkében a médiumot email-nek hívjuk, akkor az egyedi szegmensben is ez legyen a neve, állítsuk be a pontos egyezést.

Egyedi szegmens, Google Analytics

Miután ezzel megvagyunk, a szokásos módon készítsük elő email kampányunkat a kiküldésre, de amikor a hírlevél sablonunkat állítjuk be, aktualizáljuk, akkor az oldal alján, kattintsunk a “Google UTM címkék” gombra és helyezzük el az UTM címke paramétereket tartalmazó mintánkat. Információkat a paraméterekről itt talál.

Email sablon beállítások
UTM címkék

Ahogy a fenti képen is láthatják, a rendszer engedi a saját címkék használatát is, tehát elég egyszer összeállítanunk a paramétereket és utána felhasználhatjuk ugyanazt az összes email kampányunkban.

Amit fontosnak tartok megemlíteni, hogy az utm_content paraméterbe ne helyezzünk el olyan adatokat, amelyek egyértelműen azonosítanak személyeket, pl. email vagy UID, mert ez ütközik a Google adatvédelmi irányelveivel.

Tulajdonképpen ennyi az egész. Innentől fogva könnyedén elemezheti a Google Analytics-ban a hírlevélből a weboldalára érkezőket.

A CM Mail egy felhő alapú email marketing rendszer, mely a világ egyik legnagyobb email küldő rendszerét a Mandrill-t használja a hírlevelek gyors, pontos célbajuttatásához.

Mandrill

A Google Analytics egy olyan ingyenes analitikai alkalmazás, melyet weboldalai látógatóinak elemzésére használhat. A Google Analytics nemcsak az értékesítések és konverziók mérését teszi lehetővé, hanem aktuális képet nyújt arról, hogyan használják webhelyét a látogatók, hogyan érkeztek oda, és hogyan lehet őket visszatérésre késztetni.

Ha megbízható kezekben szeretné tudni hírlevél kampányait, keressen minket bizalommal!

 

Szeretnék ajánlatot kérni a hírlevél kampányok kezelésére

Tetszik a blogbejegyzés? Ossza meg a világgal