apple_profit_graph_071022_ms
A PCWorld minden évben közvélemény-kutatást tart a jobban informált olvasói körében, hogy megtudja, mely technikai vállalat nyújtja a legjobb szervizt és szolgáltatást. Az idei lista összeállításában nem kevesebb mint 79.000 személy visszajelzése segített.

“Az elektronikus eszközök gyártói minden évben milliárdokat költenek termékek fejlesztésére, marketingre és reklámokra. Ennyi pénzre van szükség ahhoz, hogy a vevők megvegyék a termékeiket.

De hányan hajlandóak pénz költeni arra, hogy a termékük a vásárlást követően is jól teljesítsen, és hogy szervizeljék azt, ha esetleg elromlana?

Ezek olyan fontos kérdések, amiken egy vevőnek el kell gondolkodnia még a vásárlás előtt. Nem véletlen tehát, hogy a PCWorld “Megbízhatóság és Szerviz Kérdőíve” pont ezekre a területekre koncentrált. Minden évben olvasók ezreit kérjük meg arra, hogy osszák meg véleményüket velünk az általuk legmegbízhatóbbnak és legmegbízhatatlanabbnak vélt hardveres gyártókról.

Az idén több mint 79.000-en vettek részt a felmérésben. És a hatalmas mennyiségű adatból sok minden kiderült a laptopokról, az asztali számítógépekről, HDTV-kről, kamerákról és nyomtatókról:

– Tömören fogalmazva, az Apple, Asus, Brother és Canon termékei általában véve megbízhatóak és jó a támogatásuk.
– A Dell és Hewlett Packard (HP) termékei nem azok, főleg nem otthoni felhasználók esetén.
– A laptopok valamelyest megbízhatóbbak, mint korábban és kevesebb gond adódik velük mint az asztali számítógépekkel.
– Az vállalati PC felhasználók elégedettebbek, mint az otthoniak.
{…}
Az Apple megint csak lekörözte a versenytársait az asztali rendszerek, a laptopok és a smartphone-ok terén, és nyertesként jött ki a megbízhatóságban és a szervizben is. A Macintosh és iPhone gyártó vállalat pontszámai átlagon felüliek voltak. Néhány dologban kaptak “csak” átlagos pontokat. Az egyik a laptopok részegységeinek javítása volt, míg a másik az iPhone 4 nagy port kavart antenna problémája volt.
{..}
Aranyalma
Képtelen lenne hibázni az Apple? Talán. Annyi biztos, hogy 2010 elképesztően sikeres évnek bizonyult a legtöbbet érő technikai vállalat számára. A mobil számítástechnikai ipar új ágazatát indították be az iPad-del, és emellett rekordszintű eladást és profitot teljesítettek. Az olvasói kérdőívünkben lekörözték a versenytársakat.

Az IDC számítástechnikai elemzője, Bob O’Donnell szerint az Apple sikerét a jól összerakott, stílusos számítógépek és a könnyen használható operációs rendszer eredményezik. “A megfelelő kombinációt a jó minőségű hardver – amit ugyan meg kell fizetni – és a szoftver élménye adhatja… ha kevesebbet kell kérdeznünk, akkor valószínű kevesebb is vele a problémánk” állítja O’Donnell.

Az Apple nagyon jó az extra kínálatok terén is. “Jó példa erre a Genius Bar, az Apple márkaboltjaiban. Az emberek csak besétálnak a számítógépükkel, majd az ott ülő szakember megmondja, hogy ‘Ezt és ezt kell csinálnunk’. Ettől máris jó érzése támad az embernek, mert éreztetik velünk, hogy figyelnek ránk. A PC-s oldalon senkinek sincs ilyen szolgáltatása.”